LLN.NET : plus de signal adsl !

Discussion sur le provider E-leven

Message par stealthisnick » 04 Déc 2008 13:20

Tomorrow if I have time and it is not snowing that much I'll try to go to peace justice to bring the form I have to fill

I need to write the object of the controversy
this is what I was thinking to write:

Code : Tout sélectionner
On (date) I renewed a subscription with LLN.net for an internet connection. A full year contract has been paid in advance as requested by the company.
Since (date) I don't have internet connection anymore.
At first it was not even possible to contact them either by e-mail or phone. In the meantime I sent a LR with AR  asking for reconnection.
Now I'm able to contact themby phone but every time the answer is that the problem will be fixed before next week or in some day.
The result is that I still don't have an internet connection.
I'm, then, asking either for a reconnection with a reimbursement for this period of time I was not able to use the connection or, if LLN.net is not able to do so, for a rescission of the contract at their expense together with a reimbursement of the part of the contract I was not able to use and the eventual damages.


anyone so kind to help me with a french translation?
thanks in advance
stealthisnick
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Message par Free Mind » 04 Déc 2008 20:12

M. le Juge de Paix,

En date du (date) le requérant a renouvelé un contrat de connexion internet avec la société LLN.net. A cette occasion, les frais d’abonnement ont été payés pour une année entière à l’avance, ainsi qu’exigé par LLN.net.

En date du (…) la connexion internet a été totalement interrompue sans aucune faute du requérant. Pendant deux mois, LLN.net n’a répondu à aucun des mes e-mails, et mes appels au numéro (… ) sont restés sans réponse.

Devant l’impossibilité de prendre contact avec LLN.net, leur boutique étant fermée depuis cette époque, le requérant a expédié une LR avec AR en date du (…) reçue le (…) ainsi qu’établi par l’AR.

Aucune réponse écrite n’a jamais été reçue de la part de LLN.net.

Depuis le début novembre, un numéro de téléphone accessible (052…..) permis au requérant de contacter une personne se présentant comme travaillant pour LLN.net. Lors des contacts téléphoniques du requérant avec cette personne, la restauration de la connexion internet est promise à des échéances variables sans jamais être suivi d’effet.

Le requérant se trouve dès lors privé de connexion internet de la faute de LLN.net et sans avoir aucun interlocuteur valide pour faire valoir ses demandes.

Le requérant demande à la Justice de Paix d’appeler la société LLN.Net en conciliation en vue d’obtenir la restauration de la connexion internet sous huit jours ou à défaut la résiliation du contrat et le remboursement de la période durant laquelle j’ai été privé de l’utilisation du service payé. Le requérant demande également le paiement d’une indemnisation pour les frais et les coûts avancés en raison de cette coupure fautive de la connexion internet.

En conséquence, le requérant demande à la justice de paix de bien vouloir appeler la société LLN.net en conciliation en vue de résoudre le différend exposé ci-dessus.

Je vous prie d’agréer, M. le Juge de Paix, l’expression de mes sentiments distingués.



Date de prolongation du contrat :
Date de coupure du service internet :
Date de la LR :


There you go... I just changed a few elements here and there, as I know your story. You still need to fill in the dates.

When deposing this, ask them how to start an action 'au contentieux'. ;-)

And take care of freeing yourself for the day of the hearing. ;-)
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Message par stealthisnick » 05 Déc 2008 16:13

merci beaucoup pour ton aide

anyway this morning I had no time to go to wavre
I'll try to bring it there on monday
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Message par stealthisnick » 08 Déc 2008 15:31

delivered
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Message par Dreamer » 14 Déc 2008 02:48

Bonsoir,

Vu que je n'etais pas la mercredi passé, BGC m'a rappelé pour me dire que le technicien viendrait ce mercredi 17 /12 entre 8h30 et 17h (j'adore leur précision ) pour me connecter ^^

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Message par Free Mind » 14 Déc 2008 03:09

Dreamer a écrit :Bonsoir,

Vu que je n'etais pas la mercredi passé, BGC m'a rappelé pour me dire que le technicien viendrait ce mercredi 17 /12 entre 8h30 et 17h (j'adore leur précision ) pour me connecter ^^

Dreamer


Donc vous allez récupérer le net? Félicitations! Toujours E-Leven?

Essayez d'obtenir un dédommagement pour les deux mois sans net. ;-)
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Message par stealthisnick » 14 Déc 2008 20:17

no news from my side
it would be very funny if they'll come for reconnection the 17th because at the same time I have be at Justice de Paix in Wavre
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Message par Dreamer » 14 Déc 2008 23:54

Free Mind a écrit :
Dreamer a écrit :Bonsoir,

Vu que je n'etais pas la mercredi passé, BGC m'a rappelé pour me dire que le technicien viendrait ce mercredi 17 /12 entre 8h30 et 17h (j'adore leur précision ) pour me connecter ^^

Dreamer


Donc vous allez récupérer le net? Félicitations! Toujours E-Leven?

Essayez d'obtenir un dédommagement pour les deux mois sans net. ;-)


Shhhh pas de rejouissance trop rapide.

Et une chose a la fois ^^
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Message par stealthisnick » 17 Déc 2008 12:02

I'm just coming from la JdP
of course it was useless, no one was there
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Message par Ecoeuré » 17 Déc 2008 12:06

Do you mean they didn't even attend the pre-trial?

If it is the case, I should not fear being trialed by these crooks who pretend I didn't pay everything and claim 600 €.
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Message par stealthisnick » 17 Déc 2008 13:24

I mean that I asked for a conciliation at Justice de Paix, but noone of LLN.NET was there
but I expected that, since in such case nothing is decided
so if you are wrong there is no point in attending a conciliation
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Message par Dreamer » 17 Déc 2008 13:37

Hi
What's the next step if the other side doesn't come at a conciliation?
Sue them and therefore pay a lawyer? :/

For my part, the Belgacom technician came today.
The problem was that there are 2 lines coming in the garage, and that the previous technician that came in the street plugged the wrong line.

But right now Im wondering something :
The technician said that the line was switched to Scarlet.
So, either eleven made a switch to scarlet, either... the other person that lives in the studio took an adsl connexion itself ?
because right now, none of my eleven logins are working ( lln000544@E-LEVEN or SPB38315@11ADSL )

Ooooh shit I hope it's not that... because if it is, the guy just cut the other connexion line and Im plugged on a wrong network !!!
But at least I can use my scarlet login for the time being ...

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Message par stealthisnick » 17 Déc 2008 14:31

even if you don't want to have a lawyer you have to pay something close to 200€ for the huissier de justice and to establish the legal action or things like that

about belgacom and its technician I've learnt to always expect the worst from them
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Message par Dreamer » 17 Déc 2008 14:37

Okay so Its pointless, it will cost more than what we would get back :/
Why cant we do "class actions" in Belgium, it would be easier .

Mmmh here the guy was very nice, but its the house configuration that is weird.
Pff I feel im gone for another ride :/
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Message par stealthisnick » 17 Déc 2008 15:18

Dreamer a écrit :Okay so Its pointless, it will cost more than what we would get back :/
Why cant we do "class actions" in Belgium, it would be easier .

Mmmh here the guy was very nice, but its the house configuration that is weird.
Pff I feel im gone for another ride :/


of course if you win the other part has to pay all the expences

the only point they weren't able to answer me it was what if in the meantime I get the connection back
do I lose those 200euros? they told me to ask that to a lawyer
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Message par Dreamer » 23 Déc 2008 12:15

Hourray, it works here.
The "problem" was just that the login had to be in lower case for the "@11ADSL" => @11adsl
Speed is around 500 ko/sec, so it's slower than before ( +- 900).

Did you get a login like this one btw?
He gave it to me weeks ago, when he told me he had to call a technician (you can see when earlier in this topic).

So they are using the scarlet network, since my scarlet login was working, and as "ripe ip" is telling me :

% Information related to '88.197.128.0 - 88.197.255.255'

inetnum: 88.197.128.0 - 88.197.255.255
netname: FULL-TELECOM
descr: Full Telecom NV
descr: a member of Scarlet
country: BE
org: ORG-FULL1-RIPE
admin-c: PB5591-RIPE
admin-c: SC2707-RIPE
admin-c: RS4125-RIPE
tech-c: PB5591-RIPE
tech-c: SC2707-RIPE
tech-c: RS4125-RIPE
status: ASSIGNED PI "status:" definitions
mnt-by: RIPE-NCC-HM-PI-MNT
mnt-lower: RIPE-NCC-HM-PI-MNT
mnt-by: AS3304-MNT
mnt-routes: AS3304-MNT
mnt-domains: AS3304-MNT
remarks: *****************************************************
remarks:
remarks: To report intrusion attempts, hacking, spamming,
remarks: or other unaccepted behavior,
remarks: please send a message to: [email protected]
remarks:
remarks: Voor het rapporteren van inbraakpogingen, hacking,
remarks: spamming, of ander onaanvaardbaar gedrag,
remarks: gelieve te contacteren: [email protected]
remarks:
remarks: Pour signaler des tentatives de hacking, spamming,
remarks: ou tout autres desagrements non-solicites, veuillez
remarks: envoyer un message a: [email protected]
remarks:
remarks: ****************************************************
source: RIPE # Filtered

organisation: ORG-FULL1-RIPE
org-name: Full Telecom NV
org-type: OTHER
remarks: Full Telecom NV a member of Scarlet
address: Belcrownlaan 13i
address: B-2100 Antwerpen
address: Belgium
phone: +32 0 70 222 165
abuse-mailbox: [email protected]
admin-c: PB5591-RIPE
admin-c: RS4125-RIPE
tech-c: PB5591-RIPE
tech-c: RS4125-RIPE
mnt-ref: AS3304-MNT
mnt-by: AS3304-MNT
source: RIPE # Filtered

role: SCARLET Contact Role
address: Scarlet
address: Medialaan 50
address: 1800 Vilvoorde
address: Belgium, Europe
phone: +32 2 2753311
remarks: trouble: 24/24h helpdesk phone +32 2 2753810
admin-c: RS4125-RIPE
tech-c: WV321-RIPE
tech-c: RS4125-RIPE
tech-c: BD440-RIPE
tech-c: MD7250-RIPE
nic-hdl: SC2707-RIPE
mnt-by: AS3304-MNT
source: RIPE # Filtered

person: Ronny Schouteden
address: Scarlet
address: Building 504
address: Belgicastraat 5
address: B-1930 Zaventem
address: Belgium
phone: +32 2 275 32 74
fax-no: +32 2 275 42 74
nic-hdl: RS4125-RIPE
source: RIPE # Filtered

person: Pieter Barremaecker
address: Signpost NV
address: Belcrownlaan 13i
address: B-2100 Antwerpen
phone: +32 70 222 165
fax-no: +32 3 475 19 16
nic-hdl: PB5591-RIPE
mnt-by: REALROOT-MNT
source: RIPE # Filtered

% Information related to '88.197.128.0/17AS3304'

route: 88.197.128.0/17
descr: Scarlet-FULL
origin: AS3304
mnt-by: UBNBE-MNT
source: RIPE # Filtered


Weird thing is that the geographical location is in Luxembourg lol

Anyway, good news, at last.
But with that done, I didnt ask for the "gift" for the 2 months without internet...
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Message par stealthisnick » 06 Jan 2009 16:57

back from the holidays, but no news from their side
this week I don't even have time to do anything
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Message par Free Mind » 06 Jan 2009 19:36

stealthisnick a écrit :back from the holidays, but no news from their side
this week I don't even have time to do anything


Hi there... You're in good company now. Another three or four of your companions have also lost their net connection on LLN. Good luck...
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Message par stealthisnick » 12 Jan 2009 10:52

something new here
this weekend I discovered that I have back adsl line
but the connection is not working yet
PPP light is still off
am I right in saying that it is the same problem they are reporting in the other thread?
well, I'll try to call them again today
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Message par Dreamer » 12 Jan 2009 17:23

Did you try with the new login and password ?
Did you ask for them, or did you receive them?
becasue if they transfered your line as they did with mine, the @LLN.NET login doesnt work anymore, it is now a @11adsl login.

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