no IPv6 anymore?

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no IPv6 anymore?

Message par Ludex » 09 Août 2020 09:58

Hi,

Since yesterday evening my pfSense router does not get an IPv6 address anymore from VOO. I suddenly noticed it defaulted back to IPv4.

Anyone else experiences this? Already rebooted both modem and router.

Thanks!
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Re: no IPv6 anymore?

Message par mackguil » 09 Août 2020 10:12

I think that Serveperso have a connection with voo, send him a pm. :wink:
Dernière édition par mackguil le 09 Août 2020 19:17, édité 1 fois.
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Re: no IPv6 anymore?

Message par alloja » 09 Août 2020 10:44

On Voo's official forum, there are several reports of IPV6 outages for several days.
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Re: no IPv6 anymore?

Message par elegnel » 09 Août 2020 15:53

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Re: no IPv6 anymore?

Message par servperso » 09 Août 2020 16:26

Hi Everyone,

Same there, i don't receive any ip. It's like the DHCPV6 server outrage.

I've informed my contact about the issue just to be sure they have the info.
Hope they can fix that soon ;)

@mackguil En effet, je travaille avec eux comme consultant, donc je peux remonter certaines choses (je le fais pour aider, ça n'engage pas voo bien évidement)
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Re: no IPv6 anymore?

Message par mackguil » 09 Août 2020 19:10

servperso a écrit :@mackguil En effet, je travaille avec eux comme consultant, donc je peux remonter certaines choses (je le fais pour aider, ça n'engage pas voo bien évidement)

:wink:
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Re: no IPv6 anymore?

Message par servperso » 09 Août 2020 22:09

I got an ack on my message, it's seems they look tomorow.
Again, not sure if they fix that tomorow, but message was passed now ;)
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Re: no IPv6 anymore?

Message par servperso » 11 Août 2020 17:51

Ok,
It's fixed, so you can do dhcp request or reboot your modem ;)
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Re: no IPv6 anymore?

Message par elegnel » 11 Août 2020 18:23

ipv6 revenue ce jour :D
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Re: no IPv6 anymore?

Message par Ludex » 11 Août 2020 21:37

Three days to fix this... That shows how important VOO thinks IPv6 is :-(
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Re: no IPv6 anymore?

Message par servperso » 11 Août 2020 21:47

Ludex a écrit :Three days to fix this... That shows how important VOO thinks IPv6 is :-(


:lol:
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Re: no IPv6 anymore?

Message par Ludex » 12 Août 2020 13:56

My question to VOO on Sunday was:

Bonjour, depuis samedi, j'ai pas une address IPv6, seulement une address IPv4. (aussi apres redémarrer) Y a-t-il un problème? Merci.


And their answer I get today:

* Cher client,
*
* Nous avons bien reçu votre demande qui a attiré toute notre attention.
*
* Nos adresses IP étant semi dynamique, la seule possibilité pour que
celle ci puisse changer serait que votre modem soit resté un temps
suffisant déconnecté pour effectuer un changement d'IP (temps variable),
votre modem étant en mode bridge nous sommes bloqué pour toutes autres
analyse mais aucun changement manuel n'a été effectué de notre côté.
*
* Nous restons à votre disposition au 078.50.50.50 pour toute question
supplémentaire.
*
* Cordialement,
*
* Le service technique VOO


Incroyable.
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Re: no IPv6 anymore?

Message par servperso » 12 Août 2020 21:04

Pas étonnant, les agents du support sont pas tous au courent de tout. Et en effet, en mode bridge ils savent pas lancer un "ping" pour check ta connectivité.

Par contre, si a l'avenir ce genre de soucis général apparait. Il faut pas hésiter à en parler ici.
J'ai des contacts réguliers avec la team modem, si c'est urgent je sais les avoirs.

Je pense qu'il n'était pas au courent avant que je vois le topic ici car la panne ne concernait que les nouveaux leases et est arrivé un weekend.
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Re: no IPv6 anymore?

Message par Ludex » 12 Août 2020 21:24

servperso a écrit :Pas étonnant, les agents du support sont pas tous au courent de tout.

At least from a "technical support" team (that is how they signed) we can expect them to know some basics, and also general outages (I was not the only one without IPv6). Their reply had nothing to do with my question, it is frustrating to read. This is the opposite from EPDnet, where I always get a very (technically correct) good answer.

I wonder what they would reply if I ask them why we don't get a /56 instead of a /64.
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Re: no IPv6 anymore?

Message par servperso » 12 Août 2020 23:13

I don't think they know much about what you talk.
On small ISP, you can have people with good knowledge, but it's never the case on big one.
Because people with more tech skill are not always happy to do that kind of job. So usualy tech agent just got some basic training and are not real "tech" guys
That's something i saw on alot of isp, and it's same with tech who come to houses. They have their limit.

For the /56 , maybe i can try to push a bit, but not sure they do something.
In practice it become usefull because modem have guest network feature and with a /64 you can't have it dual stack.
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