Au help desk de son boulot voila ce qu'on lui dit :
Ports in use for (wireless) routers :
· TCP 500
· UDP 500
· TCP 264
· TCP 18232
· TCP 18207
· UDP 2746
· Proto 50 ( IPSEC-ESP )
· Proto 51 ( Authentication Header - AH - traffic )
All these ports will have to be configured open in both directions (in and out).
For personal firewalls intalled on the PC (zonealarm, kerio, etc...) we suggest adding the following address in the trusted networks list : 195.---.----.--- (netmask 255.255.255.255 or /32)
Also take notice of the fact that the interface with ip address: 10.66.12.xxx should be connected to a trusted network if the user receives a popup asking so.
Et on lui demande de changer des config sur son routeur ou son modem ... il n'a pas de routeur et il me semble qu'il n y a aucune modif a faire niveau modem (c'est un "bete" modem non ?)
C'est possible que ce soit Voo qui bloque ces ports/protocoles ? ... ou c'est a vérifier du coté du PC ?
Merci pour les infos.